3-veckors bojkott av mediaindustrin

Hos Scaber Nestor hittar jag ett bra initiativ för att protestera mot mediaindustrins agerande (först IPRED och när man sedan till och med försöker strypa Spotify är det ju droppen): en 3-veckors bojkott av deras produkter.

Sålunda gäller följande:

  • Inga inköp av CD-skivor.
  • Inga inköp av filmer.
  • Inga inköp av datorspel.
  • Inga biografbesök.
  • Inget hyrande av filmer.

för mig under de tre kommande veckorna. Vilket iofs innebär att jag kommer att leva exakt som vanligt. Det är väl bara att hoppas att de andra aktivisterna är större mediakonsumenter.

Etiketter: ,

4 svar to “3-veckors bojkott av mediaindustrin”

  1. Jens O. » Blog Archive » Bojkotten mot mediaindustrin startar i morgon: 090209-090301 Says:

    […] Alla dessa åsikter, […]

  2. Mediebojkott dag ett « Calandrellas blogg Says:

    […] Updiggers Alla dessa åsikter […]

  3. Konsumentbojkott | Dexion Says:

    […] och betraktelserAnna TrobergHenrik AlexanderssonJörgen BoströmLars-Erick’s BloggUpdiggers Alla dessa åsikter Anders WidénErik Hultin.El RubioAnohito Sanna: Mina ord A. Mikael ErikssonBitches, Bruises, Booze […]

  4. Jens O. » Blog Archive » Slutet på mediabojkotten, men vi kommer att fortsätta försvara de mänskliga fri- och rättigheterna Says:

    […] betraktelser, Anna Troberg, Henrik Alexandersson, Jörgen Boström, Lars-Erick’s, Updiggers, Alla dessa åsikter, Anders Widén, Erik Hultin, El Rubio, Anohito, Sanna: Mina ord, A. Mikael Eriksson, Bitches, […]

Lämna en kommentar