Pappaledig

Jag brukar ju inte vara personlig, men bloggens trogna läsare kan ju gott få veta att jag fr.o.m. idag och fyra månader framåt kommer vara pappaledig. Hur det inverkar på bloggandet beror nog mycket på dotterns sömnvanor. Nu sover hon och jag sitter och funderar på vad jag ska hitta på om dagarna. Solen har just passerat sin middagshöjd och jag har redan fått mer gjort idag än jag fått på länge. Bara en sån sak att jag släpat iväg julgranen till lämplig skräphög i naturen. Nej vi firar inte jul ända till påska, men granen hade äntligen töat fram.

Kanske är det tur att jag lovat min chef att ”smygjobba” lite så att jag måste kolla min e-post och resa iväg en gång i månaden, annars vet man inte vad jag skulle starta för konstigt projekt här hemma. Och vem skulle ta hand om dottern om jag börjar bygga om? 🙂

Kommentera

