En tanke om mer riktat bloggande

Det finns så mycket jag tycker om. Det finns så mycket som retar upp mig. Detta torde väl vara uppenbart från bloggens namn. På senare tid har dock orken att tycka tacklat av en hel del, jag orkar bara inte kommentera all denna dårskap som existerar. Vår svenska politiska elit verkar fast besluten att avskaffa de medborgerliga rättigheterna och riva ner civilsamhället samt tvinga in landet i underdånigt beroende av stormakterna. Kanske öppnar den politiken för fina internationella toppjobb åt Carl Bildt, men för mig är den inget att ha.

Tja vad gör man då? Jag orkar inte sitta och kverulera om i stort sett samma saker varenda dag. Ena dagen införs övervakning av internet den andra av mobiltelefoner. Vad är skillnaden? Ena dagen avskaffas det militära beskyddet av medborgarna, den andra det polisiära. Vad är skillnaden? Det är i grunden fel och jag har påpekat det tillräckligt många gånger.

Så vad ska jag då skriva om? Jo låt oss gå till botten med det totalitära skurksamhälle som Konugariket Sverige har blivit. Låt oss titta på alla dessa myndigheter. Med start idag kommer jag därför att försöka gå igenom de svenska myndigheterna en efter en. Jag avser beskriva vad de anses vara bra för och beskriva vad jag tycker om dem. Som utgångspunkt tar jag myndigheterna såsom de listas på respektive departements del av regeringen.se samt varje myndighets egen hemsida.

Emellanåt kommer jag nog att kasta in ett kverulantinlägg också. Jag kommer inte att kunna hålla mig skulle jag tro.

Kommentera

