Roberto for Jämställdhetsminister!

Paolo Roberto var en slugger i boxningsringen. Av någon anledning är det ju sluggers som man hejar mest på i boxningen och jag gillade att se Roberto boxas. Numer har han ju gått över till verbal pugilism, men sluggar gör han fortfarande.

SvDs ledarblogg publicerar en avskrift av en intervju gjord av P3 där Roberto chockar den stackars politisk korrekta reportern med att förespråka (håll i er nu) jämställdhet och valfrihet istället för statskontrollerad feminism. Läs och njut av hur Roberto går på knock. Bättre än så där blir det inte.

Jag är inte heller feminist. Jag tror på alla människors lika värde. Jag tror också att föräldrar bäst vet hur de ska dela upp föräldraledigheten. Precis som Roberto så har jag inte ens mage att skämmas för detta, tvärtom tycker jag alla som som inte håller med borde skämmas. Speciellt alla de som kallar sig liberaler och ändå vill bestämma vem som är hemma med barnen i en familj. Har de alls förstått vad ordet liberal har för rötter?

Etiketter: ,

Kommentera

