Dagens skandal

Expressen rapporterar att McDonald’s i Lund lyckats visa porr för nyfikna förbipasserande igår natt genom att glömma en, från utsidan synlig, TV på i personalrummet. Nu ska jag försöka bli upprörd över denna stora skandal.

.

.

.

.

.

.

.

.

Nehej, det gick inte.

Allt jag komer att tänka på är den gamla roliga historien om tanten som bodde tvärs över gatan från en nudist. Upprört kallade tanten till sig prästen i församlingen som kom hem till henne och kunde konstatera att det faktiskt inte var så mycket att uppröras över eftersom man bara kunde se överkroppen på mannen tvärs över gatan. Tanten svarade då:

– Men ställ dig på pallen vid fönstret ska du se!

 

Den som upprörs över att det råkar visas porr i hamburgerrestaurangen på en mörk natt tycker jag helt enkelt kan gå förbi.

Etiketter: ,

6 svar to “Dagens skandal”

  1. Little Miss Chatterbox Says:

    Hej Populisten!

    Jag kan tipsa om en annan skandal att uppröras över: Apoteket säljer sexleksaker! Ve och fasa…

    Inte nog med det – de säljer även sexleksaker på ett diskriminerande sätt eftersom de bara har leksaker för kvinnor i sitt sortimente!

    Något vi bör uppröras över?

    Mvh,
    LMC

  2. Populisten Says:

    Hej Miss C!

    Jag lyckas faktiskt bli lite upprörd över Apotekets sexsäljande. 🙂

    Inte för att jag själv är så pryd att det stör mig att se förpackningar med löspenisar när jag ska köpa medicin (vilket jag nästan aldrig gör dessutom) utan eftersom det finns andra som är så pryda. Apoteket är ju inte vilket företag som helst utan har monopol på läkemedelsförsäljning. Man kan ju liksom inte bara gå förbi om man inte vill se.

    Hälsningar
    Populisten

  3. Little Miss Chatterbox Says:

    Hej igen!

    Ja, de har ännu så länge monopol på läkemedel men förhoppningsvis inte mer än ett år till och då kommer ju den som inte vill se sexleksaker på display kunna välja en annan apotekskedja!

    För att inte tala om bättre tillgänglighet, högre servicegrad och lite priskonkurrens som inte kommer vara någon nackdel heller… 🙂

    Mvh,
    LMC

  4. Populisten Says:

    Hej!

    Kommentarsfältet räcker nog inte till för att rada upp allt som kommer att bli bättre när apoteksmonopolet försvinner.

    One down, two to go… Men jag tror inte att denna regering har modet att avskaffa alkohol- och spelmonpol. Kanske EU ordnar det senare.

    Jag sparar en längre utläggning till ett huvudinlägg, men jag är inte helt fötjust i sexleksaksförsäljningen på apotek ändå. Är det inte en viss poäng med att det ska kännas snuskigt och förbjudet med sexleksaker och porr? Om allt ska vara så oerhört naturligt, var hamnar vi då? Förskjuter vi inte bara gränserna? Göran Skytte var inne lite på samma ämne i dagens SvD.

    Hälsningar
    Populisten

  5. Little Miss Chatterbox Says:

    *Hi, hi, hi*

    Ja, det är klart, från den point-of-viewen kan jag absolut hålla med – det blir ju lite ”kliniskt” och definitivt osexigt det där med sex och sexleksaker om man ska plocka upp dem på apoteket kanske. Men tänk om det är så, att många människor avstått från att köpa den typen av varor, just p.g.a. att de tycker det är genant att gå in i en ”porrig” butik?

    Är det inte bra på ett sätt om Apoteket kan göra en god gärning och sätta lite sprätt på svenskens kärleksliv? Lite mer passion här i landet tror jag inte gör någon skada… 😉

    Hur om helst, jag tyckte mest det var komiskt att även detta kunde leda till ”folkstorm” och J-O anmälningar! Jag menar, sååååå farligt var det väl inte?

    Vi hörs!
    LMC

  6. Little Miss Chatterbox Says:

    PS. Ser fram emot Ditt inlägg om Monopolen. Jag har touchat ämnet i en tidigare blog: http://misschatterbox.wordpress.com/2008/07/13/i-guess-we-are-all-just-snobs/

Kommentera

