Gudmundssöner

Jag har begått ett misstag. Inget stort men i alla fall ett misstag och nu tänker jag rätta till det. I ett antal inlägg har jag kallat SvDs ledarskribent Per Gudmundsson för Peter. Jag har sedan noterat att jag helt plötsligt började få trafik hit till bloggen från sökningar på just Peter Gudmundsson. Visserligen framstod det inte som helt orimligt med sökningar på en SvD-skribents namn, men lite oväntat stort har intresset varit. Poletten trillade inte ner förren för någon dag sedan då jag insåg sambandet med KTHs nye rektor.

Och så var också cirkeln sluten. Det är ju svårt med namn, speciellt när man läser dem snabbt i en text och sedan ska komma ihåg dem. Då kan det gå som nu. Istället för namnet på den skribent jag ville skriva om så dök det snarlika namnet på min gamla föreläsare i hållfasthetslära upp i huvudet. Hade han inte avancerat från professor till rektor så hade jag nog aldrig insett mitt misstag, men nu ska jag i alla fall rätta till det.

Ska tilläggas att tveklös gillar namnet Per bättre. För så heter jag själv.

Kommentera

