Jag skäms för att vara svensk!

Rapports FRA-dokumentär på SVT2 har just slutat och jag känner mig illamående. Inte för att det framkom så mycket nytt om hur jag kan tänkas avlyssnas utan för att den gav en inblick i åtminstone två saker som får mig att skämmas som medborgare i Konugariket Sverige.

  1. Statsledningen och FRA drar sig inte för att utbyta den insamlade informationen med någon ända stat. Utrikesminsiter Carl Bildt säger rakt ut att så länge det kan vara till nytta för Sverige (vilket man kan utgå från betyder till nytta för den svenska statsledningen snarare än de svenska medborgarna) så är man beredda att utbyta information även med diktaturer!
  2. FRA avlyssnar även främmande säkerhetstjänster. Även vänligt sinnade säkerhetstjänster!

Konugariket Sverige, som av sina invånare oftast brukar beskrivas som moralens hemvist på jorden, är alltså inget annat än en snokande liten äcklig råtta som varken drar sig för att spionera på sina vänner eller att idka byteshandel med självaste Hin Håle. Jag är patriot, jag är nationalist. Men här går gränsen. Ett sådant land kan jag inte känna stolthet för. Jag skäms!

Måste vi då inte som ett litet land ta till dessa metoder för att klara oss? Jo visst. Så länge som vi vår litenhet till trots fortsätter att ha politiker som åker runt i världen och med moraliska brösttoner talar om för alla andra hur de borde göra så måste vi nog. Men den dag vi börjar sköta oss själva och skita i andra så behövs det inte längre. Lår den dagen komma snart. Låt oss lägga ner hela FRA och begrava snokarmentaliteten med myndigheten och istället verkligen satsa på att bli den hederliga nation som vi alltid sagt oss vara!

Etiketter: , ,

6 svar to “Jag skäms för att vara svensk!”

  1. 0v0 Says:

    Mellan planeten Tellus, bortom himmelen taket är universa; dvs. PARADIGMSKIFTE!

    PARADIGMSKIFTE för att konservera, bevara feodala statsformen MONARKIN och dess indokrinerade strukturerna i evighet!

    PARADIGMSKIFTE för att konservera, bevara KORPORATIVA korporationerna i evighet!

  2. Populisten Says:

    Jaja 0v0…

    Speciellt intressant vorde det att veta vad kungen har med FRA-lagen att göra.

  3. Little Miss Chatterbox Says:

    Kanske är det dock inte Du, Populisten, utan svenska medier som borde skämmas?

    Men tack och lov så viker inte Bildt den här gången heller och nu har då rapport-chefen fått gå ut och be om ursäkt.

    http://www.expressen.se/Nyheter/1.1306160/rapport-ber-om-ursakt-efter-braket-med-bildt

    Äntligen någon som lyckats sätta vänsterblockets privata kampanjmegafoner på plats lite grann i alla fall!

    Mvh,
    LMC

  4. Populisten Says:

    LMC, du vill verkligen alltid se det goda i Moderaterna. Jag skulle dock tro att Bildt pratade bredvid munnen och sedan backar efter att ha insett (och fått höra av andra) att det var rejält korkat sagt.

    Dessutom är #2 full tillräckligt för att jag ska skämmas.

    Hälsningar
    Per

  5. Little Miss Chatterbox Says:

    Ja, eller så vägrar jag tro blint på journalister… 😉

  6. Populisten Says:

    Mitt förtorende för journalister underträffas endast av mitt förtroende för poliser och just politiker.

Lämna en kommentar